pn | wt | śr | cz | pt | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Paprotni
Nawet czarodzieje potrzebują zrozumienia i empatii
Harry James Potter i Draco Lucjusz Malfoy, bohaterowie „Harry’ego Pottera” – książki autorstwa J. K. Rowling, to dwaj uczniowie Hogwartu, Szkoły Magii i Czarodziejstwa.
Harry jest niewysokim, barczystym gryfonem o opalonej skórze i ciemnych włosach. Zazwyczaj nosi luźne ubrania lub czarne szaty Hogwartu. Urodził się czarodziejem, jednak jego rodzice, Lily i James Potter zginęli z różdżki potężnego czarnoksiężnika, Lorda Voldemorta, oddając życie za swojego jedynego syna. Wychowywany w domu mugoli. O tym, że jest czarodziejem, dowiedział się w swoje jedenaste urodziny, dostając tort od Rubeusa Hagrida.
Harry Hovawart uważa za swój dom. Ma dwóch lojalnych przyjaciół. Uczy się dobrze, zdał SUMy na „powyżej oczekiwań”. Przeżywa wiele przygód, a wszyscy uważają go za bohatera i kogoś wartego uwagi.
Harry jest towarzyski, miły i odważny, co można potwierdzić jego czynami opisanymi w siedmiotomowej serii „Harry Potter”.
Zupełnie inaczej pokazany jest Draco. Wysoki ślizgon o bladej cerze, z platynowymi włosami i przenikliwymi szarymi oczami. Ubiera się zazwyczaj elegancko, nie licząc momentu, gdy nosi szaty Hogwartu. Urodził się w czystokrwistej rodzinie czarodziejów. Jego ojciec, Lucjusz Malfoy, zmusił go do wstąpienia w szeregi śmierciożerców, czyli armii Lorda Voldemorta. Uczył się znakomicie, wszystkie SUMy zdał na „wybitny”. Jednak, manipulowany przez ojca, był postrzegany jako antagonista.
Miał dwóch przyjaciół i wbrew opiniom innych, naprawdę ich lubił. Nazywali się Crabb i Goyle. Malfoy, chociaż pokazywany w złym świetle, jest naprawdę wrażliwym i uczciwym nastolatkiem. Pomimo wyraźnych różnic Draco i Harry’ego łączy kilka cech, bo są oni uczniami tej samej szkoły, dbają o wygląd i mają lojalnych przyjaciół.
Chociaż obie historie ich dzieciństwa są dość smutne, można dostrzec w nich samych siebie. Mają pewne problemy, ale znajdują sposoby, aby sobie z nimi radzić. I jak my wszyscy, również oni potrzebują zrozumienia i empatii.
dla „Szkolnych Wieści”
Magda Makowiecka z klasy VIII